Khamis, 21 Februari 2013

DAMOKIS - "Grinding Mother Whore" CD


Artis: Damokis
Judul: Grinding Mother Whore
Label: Grundar Production / Ograsmatron Productions
Tahun: 2012

Sejujurnya ini pengalaman pertama saya bersama Damokis, band Grindcore yang berpengkalan di negeri Johor. Maaf jika sedikit yang saya ketahui tentang band ini dari sudut rilisan mahupun line-up mereka. Setahu saya band ini bermula dengan sebuah demo berjudul "Nevermind the Bastards... Here's Damokis" pada tahun 2001 dan salah seorang daripada ahli muziknya adalah orang lama dari band Grindcore yang cukup dikenali di Singapura iaitu Agigi@Bob (gitar) manakala pemain dram adalah Fauzi (dari kumpulan Narsamum). Berbalik kepada CD "Grinding Mother Whore", ianya terkandung sejumlah 17 buah lagu dengan durasi keseluruhan hanya 30 minit. Bayangkanlah setiap lagu purata hanya sekitar 1 hingga 2 minit sahaja. Kisaran muzikal Damokis dalam album ini cukup kasar, kebisingan yang membingitkan, mengundang keterujaan dan kegilaan tahap maksima! Saya kurang pasti dengan material-material mereka sebelum ini, perkiraan saya "Grinding Mother Whore" adalah Grindcore yang asli di samping suntikan Death Metal atau Brutal Death yang sedikit-sebanyak mewarnakan lagi corak muzik Damokis ini. Saya tidak teragak-agak untuk mencadangkan CD ini sesuatu yang semestinya anda miliki. 

Senarai-Lagu:
01. Return of the Goldilocks
02. Crime Watch
03. To Know U is to Kill U
04. Fundamentalists
05. Strengthen the Weakness
06. Highway Chaser
07. Grinding Motherwhore
08. Lantai Enam
09. Habitat for Humanity
10. Zeal in Obedience
11. Proclaim the Victory
12. Doomed to Stay, Stay Infested
13. Night of the Ultimate Dracula
14. Goldilocks Strikes Back
15. That's Hell
16. Decomposed
17. Brutal Existence (radio edit)

www.facebook.com/jbgrinder
www.myspace.com/damokis
damokis.blogspot.com
www.facebook.com/grundarproduction
www.facebook.com/Ogras666